Neo insurance
Neo insurance
امروزه کلمه نئو در صنعت بانکداری،بیمه ای و سایر صنایع بیشتر به دیجیتالی کردن و پیشرفت تکنولوژی اشاره دارد و فصل جدیدی از فعالیت ها و رویکردها و خدمات و محصولات را به کاربران و مدیران نمایش می دهد، با توجه به توضیحات ذکر شده در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص نئو بیمه ارائه می گردد.

نئو بیمه چیست؟

بیمه جدید یا نئو بیمه، بیمه های کاملا دیجیتال می­‌باشند که با رویکردی کاملا نوآورانه، خود را از فناوری ­های بیمه سنتی، و شبکه های پرهزینه شعبات فیزیکی رها کرده و تعریف جدیدی از بیمه خرده فروشی در بازارهای عمده سراسر جهان ارائه می‌­دهند.

نئوبانک آلمانی، جدیدترین فعال، در مجموعه دوره‌های جذب سرمایه N26 می‌­باشد که با وجود جوان بودن نسبت به همتایان خود،توانسته توجه عمومی را جلب نماید.

درعصر حاضر، صنعت بیمه در کنار صنعت بانکداری به عنوان دو اهرم کنترلی و مدیریتی در هر کشوری شناخته شده اند و در صورت عملکرد مناسب آن‌ها، رشد متوازن و حرکت آرام اقتصاد تضمین می­‌شود، بعلاوه صنعت بیمه از نظر اجتماعی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است و توسعه مناسب آن، زمینه‌ساز توسعه پایدار در جوامع می‌باشد.

 

نئو بیمه و آسایش:

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف، برای اولین بار در صنعت بیمه ، نئوبیمه‌گران­ که به "بیمه جدید" از آن یاد می­‌شود، مجموعه‌ای از محصولات کاملاً دیجیتالی را ارائه کرده‌اند، که:

۱-مشتریان را  قادر به مدیریت کلیه نیازهای بیمه‌ای خود از طریق اپلیکیشن موبایل کرده است.

۲- باعث حذف ایمیل­ یا پیام­هایی با مضمون عقب افتادن حق بیمه شده است.

۳-باعث از بین رفتن بازدیدهای ناخوشایند کارگزاران بیمه و انتظارطولانی مدت در پشت تلفن گویای شرکت‌های بیمه برای کارهای خیلی ضروری شده است.

۴-موجب شده تا در مقایسه با پیشنهادهای کارگزاران بیمه و خدماتی که «کارگزاران دیجیتالی» یا «اینشورتک‌ها» (که باید در خروجی کار، به فرایندهای کاغذی شرکای بیمه خود اعتماد کنند) ارائه می‌دهند، نئوبیمه‌گران یک قدم بزرگ جلوتر باشد.


امکانات نئواینشورنس:


از مهمترین امکانات و خدماتی که شرکت­های بیمه‌ای نئو یا نئواینشورنس‌هابه مصرف کنندگان و کاربران خود ارائه می­‌دهند می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ایجاد الزام برای اجرای قرارداد و صدور قرارداد بیمه  و برآورد قیمت قرارداد
۲- مستند سازی و تایید گواهی بیمه

۳- صدور صورت حساب الکترونیکی و پرداخت الکترونیک
۴- مدیریت قراردادهای بیمه به صورت آنی از طریق اپلیکیشن تلفن همراه، که شامل تنظیم پوشش‌های بیمه‌ای قراردادهای موجود، خرید پوشش‌های اضافی، تغییر آدرس بیمه شده یا جزئیات پرداخت و غیره می‌شود.

نحوه کار Neo:

حتما تا کنون نام بلاک چین را شنیده اید،‌ سیستمی که اطلاعات و گزارشها را ثبت و ذخیره می‌کند و بین اعضای یک شبکه به اشتراک می­‌گذارد و با استفاده از رمزگذاری و توزیع داده ها،‌ از هک،‌ حذف و یا ویرایش اطلاعات ثبت شده جلوگیری می­‌کند و به این وسیله امنیت اطلاعات را مدیریت می­‌کند. برخی بلاک چین را به عنوان بایگانی معرفی می‌­کنند.

با توجه به توضیحات فوق، نحوه کار نئو اینشورنس را می‌توان به راحتی حدس زد، نئو اینشورنس درحقیقت کلیه اطلاعات و گزارشات مربوط به صنعت بیمه را به فراخور نیاز و درخواست کاربران، به صورت شبکه ای در اختیار افراد قرار می‌­دهد اما این کار را چگونه انجام می‌دهد؟

به نقل از ایپنا:

"نئو همانند اتریوم از ماشین مجازی استفاده می‌کند، اما برخلاف محدودیت اتریوم در استفاده از زبان سالیدیتی، زبان برنامه نویسی آن جاوا، سی شارپ، پایتون و ... است. زمان تایید ۱۵ تا ۲۵ ثانیه بوده و هزار تراکنش در ثانیه پردازش می‌شود.

در نئو دو نوع توکن وجود دارد، توکن ANS یا همان نئو و توکن ANC که به GAS معروف است که حداکثر هر کدام ۱۰۰ میلیون است. هر سال دو میلیون بلاک تولید می‌شود و هر بلاک ۸GAS دارد و هر سال یک GAS از بلاک کم می‌شود و با تولید ۴۴ میلیون بلاک تعداد GAS تمام خواهد شد.

دارندگان هر توکن نئو روزانه به میزان ۳ده هزارم GAS سود می‌گیرند. کلا ۱۰۰ میلیون نئو در ابتدا تولید شده؛ بنابراین این ارز قابل استخراج نیست. نئو با قیمت ۱۱ دلار و ارزش بازار ۸۸۰ میلیون دلار در رتبه هفدهم قرار دارد."

 

مزیت رقابیتی Neo insurance

اکثر مردم  معتقد اند، تجزیه و تحلیل داده‌های برتر، رمز وفقیت در صنعت بیمه می­‌باشد و دقیقاً به این خاطر است که نئو بیمه‌ها بزرگ‌ترین مزیت خود را دارند. Neo insurance با استفاده از نقطه‌های اتصال دیجیتالی زیادی که با مشتریان خود دارند توانسته اند اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود و با سرعت بسیار چشمگیرتری نسبت به بیمه گذاران سنتی کسب کنند و این مزیت، امکان نوشتن ریسک های بیمه‌ای مبتنی بر یادگیری ماشین را فراهم می‌کند. این ویژگی، در واقع یک مزیت رقابتی اساسی برای Neo insurance به حساب می‌آید. 

 

Neo insurance و برند سازی:

نئو بیمه‌ برای برند سازی، بر روی دانش و توانایی نیروی جدید جامعه حساب کرده است چرا که Neo insurance می­داند امروزه افراد جوان تر به دنیال سرعت بخشیدن به انجام کارها در یک محیط امن می باشند و از برخی نقاط عطف در زندگی (مانند مستقل شدن، استخدام شدن و شروع کار و غیره) به معنای نیاز آن‌ها به بیمه است.

پس با اطلاع از نیاز افراد به خرید بیمه و پاسخگویی آنلاین بازار رقابتی قوی شده و شرکتی می تواند گوی میدان را از آن خود نماید که در درجه اول بتواند با ارائه خدمات و حفظ امنیت اطلاعات نظر کاربران خود را جلب نماید و در ساخت برندهای معتبر سرمایه‌گذاری کنند. این تلاش‌ها برای برندسازی، باید بیشتر به سمت اولویت های نئوبیمه‌ (برخلاف آگاهی عمومی) متمایل و هدفسازی شود.

ثبت دیدگاه
لطفاً نام خود را وارد کنید
لطفاً شماره همراه خود را وارد نمایید!
لطفاً آدرس ایمیل را بصورت صحیح وارد نمایید!
لطفاً عنوان دیدگاه را وارد نمایید!
لطفاً متن دیدگاه را وارد نمایید!
دیدگاه کاربران