Omni Channel
Omni Channel
در عصر حاضر بارشد و پیشرفت تکنولوژی در همه صنایع شاهد تولد کلمات و اصطلاحات جدیدی می باشیمبه طوری که امروزه در اکثر کسب و کارها بازاریابان با واژه Omni channel بسیار سر و کار دارند ولی گاها پیش می آید که مفهوم دقیق این اصلاح را بطور کامل نمی دانند. هدف این مقاله شناخت بیشتر مفهوم Omni channel و ویزگی های آن است

اومنی چنل چیست؟

قبل از اینکه اینترنت در بین افراد جامعه حضور پید اکند کسب و کارها و خرید و فروش ها اکثرا به صورت سنتی و چهره به چهره بود به طوری که هر فردی جهت خرید کالایی می‌باید به محل عرضه محصول یا خدمات مراجعه و نسبت به دریافت اقدام می‌کرد اما امروزه مشتریان و متقاضیان برای ایجاد ارتباط با یک برند به راحتی از طریق اینترنت به کانال های ارتباطی مختلفی دسترسی پیدا کرده و بازار یابان نیز در سمت دیگر در حال پاسخ به نیاز مشتریان می‌باشند. 

 اومنی چنل یکی از پیچیده ترین روش بازاریابی است که به نیاز مشتری متمرکز و طراحی شده است در این نوع از بازاریابی کلیه اعمال و رفتار کاربران از اولین لحظه آشنایی با محصول تا انتهای فرایندخرید برای مشتری در قالب یک سیستم کاملا یکپارچه توسط طراح سیستم بررسی و پیاده سازی شده است.

لازم به ذکر است که omni Chanel علاوه بر بحث خرید و فروش در صنایع هم مطرح است به عنوان مثال در گذشته هرکدام از کارمندان بخش پشتیبانی برای کار در یک کانال ارتباطی خاص آموزش می‌دیدند.( برخی به تلفن‌ها پاسخ می‌دادند، برخی ایمیل‌ها را چک می‌کردند) و هیچ ارتباطی میان آن‌ها وجود نداشت. اما امروزه از روش ترکیبی استفاده می‌شود به این معنی که سازمانی که بخواهد سرعت و کارآمدی خود را بالا ببرد  طرز تفکر قدیمی خود را عوض کرده و اومنی چنل واقعی را به مشتری‌ها عرضه می‌کند.


روش کار اومنی چنل

صاحبان کسب وکاری که از  omni Chanel استفاده می‌کنند همواره با یک هویت ثابت و یکپارچه در تمام کانال‌های بازاریابی (وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل، خرید حضوری، بیلبورد، کیوسک و …) حضور خواهند داشت تا مشتریان آنها از هر طریقی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنندبا پیام و اطلاعات یکسانی مواجه شوند.

از این طریق کلیه کانال های ارتباطی با مشتریان شناسایی می‌شود و در صورتی که مراحل دریافت محصول خدمات از کانالی امکان پذیر نباشد و یا رها شده باشد ادامه انجام فرایند از طریق کانال دیگر برای مشتری امکان پذیر خواهد بود ( بعنوان مثال چنانچه متقاضی درحال خرید از طریق سایت باشد و سایت دچار مشکل شود ادامه خرید را از طریق یکی از شبکه های اجتماعی آن برند می تواند ادامه دهد)

با این تفاسیر پر واضح است که کسب و کارهایی که همواره در حال بهینه سازی تجربه مشتریان خود می باشند در طول زمان عملکرد موفق تری نسبت به رقیبان خود بدست می آورند بعلاوه اینکه محوریت استراتژی  omni Chanel تجربه کاربری است و از این رو  تجربه مشتری بر اساس نیاز مشتری در هر کانال بهینه‌سازی می‌شود




ثبت دیدگاه
لطفاً نام خود را وارد کنید
لطفاً شماره همراه خود را وارد نمایید!
لطفاً آدرس ایمیل را بصورت صحیح وارد نمایید!
لطفاً عنوان دیدگاه را وارد نمایید!
لطفاً متن دیدگاه را وارد نمایید!
دیدگاه کاربران